بهترین روش های خانگی برای تمیز کردن ورق استیل

نحوه تمیز کردن وسایل ساخته شده از ورق استیل

تمیز نگه داشتن ورق استیل بیشتر چالش برانگیز است زیرا اثر انگشت را نشان می دهد و به راحتی می تواند خطوط روی آن به نظر برسد. به همین دلیل، بسیار مهم است که پارچه خود را در یک جهت حرکت دهید و هنگام تمیز کردن با جهت سایش همراه باشید.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

مقدمه

پس از ساخت اولین ورق استیل، انسان های پولدار به عنوان صاحبان خانه های جدید که هرگز لوازم فولادی ضد زنگ نداشته اند، به درستی برای چالش تمیز نگه داشتن آنها آماده نبودند. اولین چالش برای یک یخچال بدون لکه صرفاً با خرید انواع محصولات تمیز کننده با برچسب "پاک کننده ورق استیل" آغاز شد. با این حال، به سرعت می توان فهمید که اکثر آنها کار نمی کنند. آنها رگه هایی ایجاد می کنند، چیزی را تمیز نمی کنند و اغلب یخچال را شبیه صحنه جنایت می کنند.

اصول تمیز کردن ورق استیل:

تمیز نگه داشتن ورق استیل بیشتر چالش برانگیز است زیرا اثر انگشت را نشان می دهد و به راحتی می تواند خطوط روی آن به نظر برسد. به همین دلیل، بسیار مهم است که پارچه خود را در یک جهت حرکت دهید و هنگام تمیز کردن با جهت سایش همراه باشید. اگر مطمئن نیستید که باید به کدام سمت بروید، از یک منطقه کوچک شروع کنید و جهات را امتحان کنید. می توان گفت که یک پارچه میکروفیبر تمیز بهترین کارایی را دارد، اگرچه می توانید از دستمال کاغذی نیز استفاده کنید.
همچنین باید به یاد داشته باشید که انواع مختلفی از ورق استیل وجود دارد. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه دقیقاً چه چیزی برای دستگاه خاص شما بهترین کار را انجام می دهد کمی آزمایش کنید. در واقع، اگر چندین وسیله از جنس استنلس استیل دارید، ممکن است هر کدام به یک روال تمیز کردن کمی متفاوت نیاز داشته باشند.
در مورد تمیز کردن استیل ضد زنگ نیز چند "نباید" عمده وجود دارد:
از استفاده از پشم فولادی یا هر اسفنج ساینده یا پد اسکرابر خودداری کنید.
از پاک کننده های مبتنی بر کلر یا هر چیز حاوی کلرید در آن استفاده نکنید.
از پاک کننده فر استفاده نکنید
اگر آب لوله کشی شما املاح زیادی دارد، ممکن است لکه ها یا ردهایی به جا بگذارد.

بهترین روش های خانگی برای تمیز کردن ورق استیل:

سرکه و روغن زیتون: بسیاری از مردم به ترکیب ساده سرکه و روغن زیتون برای تمیز نگه داشتن لوازم استیل خود علاقه دارند. برای این کار به روش زیر عمل نمایید:
1: سرکه سفید را به یک بطری اسپری تمیز اضافه کنید.
2: دستگاه فولادی ضد زنگ خود را اسپری کنید.
3: با یک پارچه میکروفیبر تمیز کنید.
4: پس از تمیز کردن، پارچه خود را به مقدار کمی روغن زیتون آغشته کنید.
5: پارچه را در جهت دانه حرکت دهید. این کار مقداری درخشش عمیق به دستگاه شما می بخشد و رگه ها یا آثار باقی مانده را از بین می برد.

 

ورق استیل

 

صابون ظرفشویی و روغن بچه:

صابون ظرفشویی ساده نیز می تواند برای تمیز کردن وسایل استیل ضد زنگ شما مفید باشد.
1: دستگاه را با صابون ظرفشویی تمیز کنید.
2: مقدار کمی روغن بچه را روی یک پارچه میکروفیبر قرار دهید.
3: پارچه را در جهت دانه بندی حرکت دهید تا دستگاهتان را جلا داده و براق شود.

کلاب سودا:

1: نوشابه کلمبی را به یک بطری اسپری تمیز اضافه کنید.
2: دستگاه فولادی ضد زنگ خود را اسپری کنید.
3: پارچه را در جهت دانه ها بمالید تا دستگاه شما جلا داده و براق شود.

یخچال و نصب کاغذ دیواری بر روی آن:

هنگام خرید کاغذ خود، حتما کاغذ دیواری قابل جابجایی یا موقت بخرید، زیرا ممکن است مجبور شوید آن را هنگام نقل مکان بیرون بیاورید. من توصیه می کنم از یک چاپ ساده تر استفاده کنید. این کار ردیف کردن دقیق هر بخش از کاغذ را آسان‌تر می‌کند، تا ظاهری یکپارچه به یخچال بدهد.
اولین کاری که باید انجام دهید این است که قسمت بیرونی یخچال خود را بشویید. وقتی کاغذ به یک سطح تمیز و صاف می‌چسبد یکنواخت‌تر می‌چسبد. دو بار اندازه گیری کنید، یک بار برش دهید.
اکنون می خواهید کاغذ خود را اندازه گیری و برش دهید. اکثر کاغذ دیواری های قابل جابجایی به صورت رول های بلند عرضه می شوند، بنابراین می خواهید آن را به صورت افقی آویزان کنید. یک تکه را به اندازه 7 تا 8 اینچ بلندتر از قسمت جلویی یخچال خود برش دهید.
لایه پشتی چسب اولین تکه کاغذ دیواری خود را جدا کنید. با محکم نگه داشتن قطعه، می‌خواهید که این قطعه اول با یک برآمدگی 3 تا 4 اینچی در بالای یخچال و همچنین در هر طرف قرار گیرد. وسط قطعه را به قسمت جلوی بالای یخچال خود بچسبانید و مراقب باشید که هر گونه چین و چروک را صاف کنید.
با استفاده از یک چاقوی کوچک، به آرامی و با احتیاط یک خط مستقیم را از بالای کاغذ دیواری خود تا گوشه سمت چپ درب یخچال ببرید. هنگامی که این برش را انجام دادید، به سادگی لبه سمت چپ کاغذ را تا کنید و آن را به کنار درب بچسبانید. سپس می توانید یک برش مشابه در گوشه سمت راست بالا ایجاد کنید. هنگامی که دو طرف درب یخچال با کاغذ پوشانده شد، می توانید تکه بالای کاغذ دیواری را به سمت پایین تا کنید و به آرامی به بالای درب یخچال بچسبانید. زبانه های اضافی در دو طرف تا می شوند و به بالای در می چسبند، شبیه به بسته بندی یک هدیه. از چاقوی کمکی برای بریدن هر کاغذ اضافی استفاده کنید.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید