استیل و بالاترین درجه تمیزی

ورق استیل در مراقبت های پزشکی بخش اول

سطح درخشان ورق استیل که به راحتی قابل نگهداری است، ظاهر زیبایی شناسی مدرن و جذابی را ارائه می دهد که سال به سال دوام می آورد.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

مقدمه:

تعداد کمی از محیط‌های صنعتی یا تجاری نسبت به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، داروخانه‌ها و مراکز مراقبت مستمر در معرض مشخصات عملکردی سخت‌گیرانه‌تر یا حفظ استانداردهای بهداشتی دقیق‌تر هستند. هنگام ساخت محصولات و تجهیزات مورد نیاز برای مطابقت با الزامات مراقبت های بهداشتی و انتخاب تجهیزاتی که امکانات مراقبت های بهداشتی را قادر می سازد در سطح بهینه کار کنند، تیم های طراحی و متخصصان برنامه ریزی تسهیلات باید عوامل متعددی را در زمان واقعی در نظر بگیرند. اعتماد به قابلیت اطمینان، دوام و بازگشت سرمایه یک محصول خاص، برای اینکه به تصمیم گیرندگان اجازه دهد انتخاب های آگاهانه ای برای محصول داشته باشند که در آزمون زمان دوام بیاورند و برای سال های آینده سود داشته باشند، بسیار مهم است. به دلایل بی‌شماری، نسل‌های تصمیم‌گیرنده مراقبت‌های بهداشتی، مزایای ذاتی محصولاتی که از ورق استیل درجه تجاری تشکیل شده‌اند را انتخاب کرده‌اند.
محصولات فولادی ضد زنگ نه تنها مواد سازگار با محیط زیست هستند، بلکه مزایای عملکردی و سلامتی زیادی نیز دارند. در زیر 10 دلیل اصلی وجود دارد که چرا محصولات فولادی ضد زنگ بهترین انتخاب برای طراحی مراقبت های بهداشتی هستند.

1. به طور مداوم خود را ترمیم می کند:

ورق استیل که بیش از نیم قرن برای بسیاری از کاربردهای صنعتی، معماری، شیمیایی و مصرفی مورد استفاده قرار می گرفت، اساساً یک فولاد کم کربن است که حاوی کروم 10.5 درصد وزنی یا بیشتر است. این افزودن کروم است که به فولاد خواص مکانیکی منحصر به فرد ضد زنگ، مقاوم در برابر خوردگی و بهبود یافته می دهد. محتوای کروم فولاد اجازه می دهد تا یک لایه اکسید کروم مقاوم در برابر خوردگی خشن، چسبنده و نامرئی بر روی سطح فولاد تشکیل شود.  اگر از نظر مکانیکی یا شیمیایی آسیب ببیند، این فیلم خود به خود ترمیم می شود، به شرطی که اکسیژن، حتی در مقادیر بسیار کم، وجود داشته باشد. این یک نکته قابل توجه است، با توجه به اینکه سایر مواد سطح جامد اغلب با ترک های ریز مواجه می شوند که معمولاً از جایی که مواد به محیط زهکشی می رسد منشا می گیرند. این شکاف‌های کوچک که با چشم غیرمسلح نامرئی هستند، بستر مناسبی برای رشد باکتری‌های بار زیستی هستند که در محیط‌های مرطوب گرم رشد می‌کنند. ترک های میکرو در سطوح فولادی ضد زنگ خود ترمیم شونده ایجاد نمی شوند.

2. شکل، اندازه و نوع سطحی قابل شکل‌گیری:

فولادهای آستنیتی نوع 304 فولادهای ضد زنگ غیر مغناطیسی هستند که حاوی سطوح بالایی از کروم و نیکل و سطوح پایین کربن هستند. ورق استیل نوع 304 که به دلیل شکل‌پذیری و سهولت ساخت شناخته می‌شود، می‌تواند به آسانی مانند فولادهای سنتی برش، جوش، شکل‌دهی، ماشینکاری و ساخته شود که آن را برای طیف وسیعی از کاربردها بسیار مناسب می‌کند.
نوع 304 که از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل تشکیل شده است، گاهی اوقات به عنوان ضد زنگ 8-18 نامیده می شود و غیر مغناطیسی است و با عملیات حرارتی سخت نمی شود. تعداد کاربردهای ورق استیل در یک مرکز بهداشتی عملاً پایانی ندارد. از دستگاه‌های پزشکی، سینی‌ها، تابه‌های تخت و نرده‌ها گرفته تا صندلی‌ها، میزها، روکش‌ها، سینک‌های شستشوی دستی، سینک‌های اسکراب، فواره‌های نوشیدنی، پخش‌کننده‌های صابون و موارد دیگر، ورق استیل به دلیل تطبیق‌پذیری، ایده‌آل است.

 

کاربرد استیل در پزشکی

 

3. بالاترین درجه تمیزی:

سطوح فولادی ضد زنگ ارزش بهداشتی بیشتری دارند و برای دستیابی به سطح بهداشت مورد نیاز به غلظت کمتری از ضدعفونی کننده نیاز دارند. این امر به ویژه در محیط‌های مراقبت‌های بهداشتی که با ترکیبات شیمیایی مانند ید، سفیدکننده، پراکسید، رنگ‌ها، بافت انسانی، خون و مایعات بدن پر شده‌اند، اهمیت دارد. در واقع، کارایی مواد پاک کننده روی ورق استیل سه تا چهار برابر بیشتر از پلیمرها یا آلومینیوم است. هنگامی که سطوح فولادی ضد زنگ به درستی تمیز و نگهداری شوند، بار زیستی را کاهش می دهند که می تواند باعث بیماری و عفونت شود.

4. زیبایی ماندگار، مقاومت در برابر خراش و لکه:

سطح درخشان ورق استیل که به راحتی قابل نگهداری است، ظاهر زیبایی شناسی مدرن و جذابی را ارائه می دهد که سال به سال دوام می آورد. تجربه نشان داده است که ورق استیل در مقایسه با سطوح جامد پلیمری یک ماده برتر است زیرا در برابر خرد شدن، ترک خوردن، لکه شدن، خراشیدگی و همچنین مسائل تخلخل کلی بسیار مقاوم است.
ورق استیل در برابر استفاده روزمره در محیط های تجاری پرمصرف بدون نیاز به تعمیر مقاومت می کند. در مقایسه، مواد سطحی مانند پلیمرها مستعد خراش و ترک های میکروسکوپی هستند. برای رفع این عیوب و جلوگیری از تجمع باکتری های زیستی خطرناک، این سطوح باید به طور مرتب سمباده شوند. سنباده زدن ذرات گرد و غبار موجود در هوا را تولید می کند که می تواند از طریق استنشاق برای سلامتی خطرناک باشد و همچنین فرورفتگی هایی در مواد ایجاد می کند که می تواند در طول زمان منجر به مشکلات بیشتر شود. در مقایسه، ورق استیل بدون توجه به شرایط استفاده سنگین یا قرار گرفتن در معرض موادی که خراشیده و لکه می‌کنند، ظاهر زیبایی شناسی اصلی خود را حفظ می‌کند.

گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید