استحکام کویل فولادی ضد زنگ

کویل ورق استیل 304

قبل از خرید کویل فولادی ضد زنگ، اولین قدم این است که بهترین نوع را برای نیازهای خود انتخاب کنید. انواع مختلفی از کویل فولادی ضد زنگ موجود است.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

مقدمه:

یکی از موادی که در صنایع مختلف به راحتی قابل استفاده است کویل های فولادی ضد زنگ 304 می باشد. این کالاها برای طیف وسیعی از وظایف، از جمله ایجاد تجهیزات آشپزی و همچنین در تاسیسات تولیدی پیشرفته استفاده می شود. آنها مقرون به صرفه، قابل حمل، بسیار بادوام و با عمر طولانی مدت هستند. آنها به هیچ شکلی از نگهداری نیاز ندارند. پس از نصب آنها، نیازی به پر کردن مرتب آن نیست.
کویل های فولادی ضد زنگ همه کاره هستند و ممکن است طیف وسیعی از الزامات را برآورده کنند. این با نورد گرم صفحات فولادی ضد زنگ به ورق های نازک ایجاد می شود که متعاقباً پیچیده می شوند. دمای ایده‌آل برای باز کردن آن بین 1100 تا 1300 درجه سانتی‌گراد است.

مشخصات کویل های ورق استیل 304:

ماشینکاری ورق استیل 304 یکی از مزایای مختلف آن است. هنگام ساخت کویل، از گریدهای ورق استیل 304 و 316 بیشتر استفاده می شود. کویل ورق استیل 304 قابلیت ماشینکاری خوبی دارد. در طول فرآیند جوشکاری هیچ استحکامی را از دست نمی دهد، اما بازپخت بالاترین سطح مقاومت در برابر خوردگی را تضمین می کند. این اقلام پس از جوشکاری خواص فیزیکی و قابلیت ماشینکاری قبلی خود را به دست می آورند. قابلیت جوشکاری یک امتیاز اضافی است. جوشکاری کویل ورق استیل 304 یک روش ساده است، اگرچه مواد پرکننده باید همیشه استفاده شوند. کویل های ورق استیل 304 در برابر رسوبات کاربید که پس از جوشکاری ایجاد می شوند آسیب پذیر هستند. پس از جوشکاری، بازپخت یک مرحله مهم است که چکش‌خواری، شکل‌پذیری، مقاومت در برابر خوردگی و حفظ استحکام را تضمین می‌کند. به دلیل وجود آلیاژ ورق استیل 304 در کویل، در برابر اکثر اشکال مقاومت به خوردگی بالایی دارد. کویل های ورق استیل  که به صورت گرم یا سرد کار شده اند به همان اندازه بادوام و مستحکم هستند. به استثنای تغییرات بصری جزئی، این دو یکسان هستند.

کاربردهای کویل های فولادی ضد زنگ:

بخش خودرو کاربرد دائمی در حال رشد برای کویل فولادی ضد زنگ دارد. سیم پیچ و صفحه ورق استیل 304 با استحکام بالا که برای ساخت بدنه خودرو استفاده می شود ممکن است وزن خودرو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و در عین حال ساختار بدنه را تقویت کرده و نیاز به اجزای تزئینی و سرویس را کاهش دهد. مزایای سیم پیچ فولادی ضد زنگ همچنین شامل دوام آن در برابر خوردگی ناشی از یون های کلرید و مقاومت حرارتی ناشی از سیستم اگزوز خودرو است. در نتیجه آلودگی، حمل و نقل و ذخیره آب روز به روز دشوارتر می شود. با توجه به چندین روش، در مورد تصفیه آب، تهیه کویل ورق استیل 304، ذخیره سازی و بازسازی، امکانات برتر برای صنعت نمک زدایی وجود دارد. در تصفیه خانه های فاضلاب، زباله و پسماندهای صنعتی، کویل های فولادی ضد زنگ تولید می شود. پمپ، شیر و دودکش همگی به سیم پیچ فولادی ضد زنگ آستنیتی درجه یک و سیم پیچ فولادی ضد زنگ دوبلکس نیاز دارند. برای بخش های انرژی، شیمیایی، پتروشیمی، الیاف شیمیایی، تولید کاغذ، مواد غذایی و دارویی ضروری است.

 

ورق استیل

 

استحکام کویل فولادی ضد زنگ:

گریدهای ورق استیل 304 از سری 200 و 300 که همگی از فولادهای زنگ نزن آستنیتی هستند اغلب برای ساخت کویل فولادی ضد زنگ استفاده می شوند. بیشترین مقدار کروم در ورق استیل 304 آستنیتی یافت می شود، نوعی ورق استیل 304 غیر مغناطیسی که ممکن است در محیط های خورنده، خشن و متوسط استفاده شود. بنابراین کویل ورق استیل 304 غیر مغناطیسی و مقاوم در برابر خوردگی است.

نتیجه گیری:

قبل از خرید کویل فولادی ضد زنگ، اولین قدم این است که بهترین نوع را برای نیازهای خود انتخاب کنید. انواع مختلفی از کویل فولادی ضد زنگ موجود است. انتخاب کویل‌های فولادی ضد زنگ که بیشتر با خواسته‌های شما از بین آن‌هایی که ارائه می‌شوند، به زمان نیاز دارند. در صنایع مختلف، کویل های ساخته شده از آلومینیوم و ورق استیل 304 را می توان برای محافظت، به عنوان یک مانع تابشی، آستر، کاهش رطوبت، کاهش انتقال حرارت و به عنوان یک ماده مقاوم در برابر آتش استفاده کرد.


گردآورنده: سید رحیم کیاحسینی


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید