ورق استیل نسوز در ساخت کوره های صنعتی

ساخت کوره با ورق استیل نسوز

ورق استیل نسوز بدلیل مقاومت بسیار خوب در برابر خوردگی در دماهای بالا و همچنین حفظ استحکام خود در رنج دمایی بالا ، برای تولید کوره مورد استفاده قرار می گیرد.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

فهرست موضوعات


مقدمه

همان طور که در جریان هستید، این روزها استفاده‌های فراوانی از ورق استیل نسوز می‌شود. افراد به کمک این ورق‌ها قادر هستند تا کارهای زیادی را انجام دهند و گره از مشکلات بسیاری از آن‌ها باز شده است. قبلا هم گفته بودیم که این ورق‌ها کاربردهای فراوانی در خود دارند و هر یک می‌تواند در حوزه‌ای چاره‌ساز باشد. 
 
ما تا به حال مطالب زیادی را در این خصوص در دسترس قرار داده بودیم که می‌توانید سری به آن‌ها بزنید. مطالعه چنین مقالاتی در نهایت به شما کمک می‌کند تا تصمیم گیری بهتری در راستای خرید این دسته از ورق‌ها داشته باشید. یکی از کاربردهای ورق استیل نسوز را باید در ساخت کوره سازی به حساب آورد که آن هم به نوبه خود اهمیت فراوانی دارد. 
حال امروز و در این مقاله قصد داریم تا در مورد ساخت کوره سازی به وسیله ورق استیل نسوز با هم صحبت داشته باشیم. در پایان هم به شما خواهیم گفت که چطور می‌توان به این ورق‌ها دست پیدا کرد. ضمن این که از دیگر جزییات در این خصوص آگاه خواهیم شد. بنابراین در صورتی که قصد دارید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، تا انتها همراه ما باشید. 

 

ورق استیل نسوز در کوره

 

ساخت کوره در قدیم به چه صورت بود؟ 

قدمت فراوانی را می‌توان در تولید فولاد به وسیله کوره مشاهده کرد. مردم از زمان بسیار قدیم توانستند به این مهم دست پیدا کنند و به نتایج بهتری هم در کارهای خود برسند. البته این طور که گفته می‌شود، در ابتدا رومی‌ها دست به کار شدند و توانستند موارد ابتدایی را در این خصوص کشف نمایند. 
چنین کوره‌هایی توسط آن‌ها با نام هیپوکاست در دسترس قرار گرفت و از آن به بعد، مردم زیادی در بازار این کار را انجام می‌دادند. واضح است که ایراداتی هم در مورد آن‌ها مشاهده می‌شد. برای نمونه از این کوره‌ها صرفا برای کارخانه‌های سنگی و آجری استفاده می‌شد و کاربرد آن چنانی دیگری نداشتند. از دیگر مشکلات آن‌ها هم باید به احتمال حریق فراوان اشاره داشت. بعدها شاهد پیشرفت در این عرضه و تولید کوره‌ها به شیوه‌های بهتر و پیشرفته‌تر بودیم. 

سوخت کوره‌های اولیه در آن زمان چوب بود. در قرن هفدهم بود که زغال سنگ را جایگزین این چوب‌ها کردند و توانستند به بهره‌وری بهتری هم دست پیدا کنند. این اتفاق تا انتهای سال 1940 میلادی ادامه پیدا کرد و بعد از آن، مردم گاز را انتخاب بهتری به حساب آوردند. کوره‌های گازی نیز در نوع خود اهمیت فراوانی داشتند، تا این که نوبت به کوره‌های گازی رسید. 

مواد ضروری برای ساخت کوره های امروزی 

امروزه عمدتا از ورق استیل نسوز برای ساخت کوره استفاده می‌شود که در واقع هدف همین مقاله ما نیز هست. در گذشته نیز گفته بودیم که ورق استیل نسوز انواعی دارد و افراد با توجه به نیاز خود قادر به انتخاب یک یا چند تا از آن‌ها هستند. با این حال، برای ساخت کوره بیشتر از ورق استیل 309 و ورق استیل 310 بهره برده می‌شود. این باعث می‌شود که استفاده کنندگان به نتایج بهتری هم دست پیدا کنند. 
برای این که بتوان قالب چنین کوره‌هایی را به وجود آورد، اشخاص از موادی همچون دمنده‌ها، مشعل، دودکس و سایر چیزها استفاده می‌کنند. البته لازم به ذکر است که این دودکش‌ها خود به روکشی هم نیاز دارند. همان طور که گفته شد، مواد ضروری برای ساخت این دسته از کوره‌ها به همین جا ختم نمی‌شود. با این وجود، سعی داشتیم تا مهم‌ترین‌ها را به شما معرفی نماییم. 

طراحی کوره با ورق استیل نسوز چگونه است؟ 

عیبی که در کوره‌های گازی قدیمی وجود داشت، این بود که از مبدل حرارتی، مشعل، شیر کنترل گاز و دیگر موارد نظیر ترموستات تشکیل شده بود و دمنده‌ای برای آن به چشم نمی‌خورد. به همین دلیل بود که افراد آن نتیجه لازم را برای کارهای خود دریافت نمی‌کردند. 
این در حالی است که در کوره‌های گازی امروزی می‌توان یک مبدل حرارتی، دمنده گردش هوا، دمنده دودکش، شیر کنترل گاز، مشغل، مدار الکتریکی، چراغ احتراق و جرقه و ترموستات خارجی نیز بهره برد. همچنین بد نیست بدانید که مبدل حرارتی ثانویه نیز در برخی از آن‌ها وجود دارد. 
راندمان کوره‌های گازی قدیمی چندان بالا نبود، اما راندمان این دسته از کوره‌ها را می‌توان چیزی در حدود 80 الی 90 درصد به شمار آورد و صرفا 20 درصد از هوای گرم از دودکش بیرون خواهد آمد. شیوه کار این کوره‌ها نیز به این صورت است که در وهله اول، مشعل‌ها روشن می‌‍‌شوند و به این ترتیب، گرما را می‌توان در مبدل حرارتی اولیه حس کرد. بعد از آن، گرما از مدل حرارتی دوم به دودکش خواهد رفت. البته برخی از کوره‌های گازی می‌توانند سه مبدل حرارتی را هم در خود داشته باشند. این موضوع کاملا به نوع استفاده افراد از کوره‌ها و کاری که دارند، وابسته خواهد بود. 

 

ورق استیل نسوز در کوره سازی

 

آیا این کوره های گازی کیفیت دارند؟ 

در مورد کیفیت کوره‌های گازی که به وسیله ورق‌های استیل نسوز تهیه می‌شوند، خیالتان باید کاملا راحت باشد. این ورق‌ها به بهترین شکل ممکن به وجود آمده‌اند و کمترین عیب در آن‌ها دیده می‌شود. از این رو، استفاده‌های زیادی از آن می‌شود و افرادی که در بحث ساخت کوره نیز از آن بهره می‌برند، رضایت فراوانی دارند. 

سخن پایانی 

در نهایت شما عزیزان قادر هستید که ورق استیل نسوز را به منظور تهیه کوره از شرکت گروه فلز خریداری نمایید. شما قادر هستید تا با مراجعه به سایت https://felez.ir/ و برقراری ارتباط با اعضای تیم ما، اطلاعات بیشتری را در مورد این محصول و محصولات مشابه کسب کنید و همچنین سوالات خود را هم مطرح نمایید. 
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید