ورق استیل در تولید ظروف نگهداری غذا

مزایایی تولید ظروف نگهداری غذا از استیل

ظروف تولید شده از استنلس استیل ، به راحتی تمیز می شوند ، مقاومت بالایی در برابر ترکیبات مضر دارند و طول عمر بالاتر در مقایسه با متریال دیگر دارند.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

فهرست موضوعات

 

مقدمه

جای تعجب است که چرا از ظروف استیل برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کنیم، حال آنکه بسیاری گزینه های دیگر نیز در دسترس هستند. با وجود بسیاری از انواع مختلف فلزات در بازار، ورق استیل به عنوان یکی از بی خطر ترین فلزات همه کاره مطرح است. این آلیاژ نه تنها ظاهر زیبا و جذابی دارد بلکه یکی از ارزشمندترین مواد به شمار می رود. ورق استیل نه تنها از استحکام مطلوبی برخوردار است بلکه یکی از بهداشتی ترین موادی محسوب می شود که اجازه رشد عوامل بیماری زا را نمی دهد.
هنگامی که درباره ظروف نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه صحبت می کنیم بسیاری افراد به سمت زندگی پایدار و استفاده از ظروف استیل سوق پیدا می کنند. اگرچه ظروف پلاستیکی و شیشه ای نیز گزینه هایی هستند، اما آنها شکننده و ضعیف اند. بالعکس ظروف استیل محکم تر و بادوام تر اند و می توانند برای نگهداری بسیاری مواد و اجناس مختلف در آشپزخانه تان مورد استفاده قرار گیرند.
اگر درباره استفاده از ظروف استیل برای نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه تان تردید دارید، کافی است نگاهی بیندازید به امتیازاتی که هنگام استفاده از این مواد نصیبتان می شود و از آنها بهره مند خواهید شد.

مزایا استفاده از ورق استیل ردر ظروف غذا

1-استیل محکم، با دوام و ماندگار است.

از آنجا که موضوع استفاده از موادی محکم و بادوام در حال فراگیرتر شدن است از این رو استیل می رود که بهترین گزینه در این باب شود. ظروف نگهداری استیل با عمر زیاد و ماندگار، با متریال های دیگر مقایسه می شود زیرا این ظروف حتی پس از سال ها استفاده و شستشو نه فروساییده و از رده خارج می شوند و ضعیف و فروشسته. این ماده هم در دماهای خیلی زیاد و هم دماهای خیلی پایین پایدار می ماند که این یعنی شما می توانید سال های سال از آن بهره مند گردید.

 

ظروف استیل

 

2-استنلس استیل غیر قابل نفوذ و غیر لکه زا است.

اگر غذا ها مملو از رنگ و بو هستند لیکن این مواد را به راحتی می توان در ظروف و محفظه های استیل نگهداری نمود بدون اینکه این ظروف لکه بر دارند. همچنین می توانید آنها را سرد و در یخچال نگهداری کنید که از این جهت این نوع ظروف گزینه هایی بسیار عالی برای نگهداری باقی مانده های غذا یا ناهار می باشند. استیل نمی تواند مایع یا گاز را جذب کند بدین معنا که شانس و احتمال ضعیفی برای انباشت و تجمع باکتری ها و میکروب ها وجود دارد.

3-استیل غیر سمی است.

اکثر مردم امروزه به دنبال ظروف ایمن تر برای نگهداری غذا هستند و به همین لحاظ روی می آورند به گزینه های نظیر استیل. ورق استیل یک چنین فلزی است که غیر سمی بوده و به وسیله مواد شیمیایی موجود در غذاها و نوشیدنی ها شسته یا حل نمی شود. استفاده از مواد سمی ممکن است خطر سرکوب و نابودی سیستم دفاعی بدن، سرطان، مسائل مربوط به تولد و تناسل و مسائل مربوط به رشد انسان را زیاد کند.

4-ورق استیل قابل بازیافت است.

استیل برخلاف مواد دیگر صد در صد قابل بازیافت است می تواند جهت ساخت محصولات بسیاری مورد استفاده واقع شود. این فلز در یک محل دفن زباله یا در یک جای پر از آب عمرش به پایان نمی رسد زیرا می تواند به صورت مداوم از استیل قراضه و ضایعات بازیافت شود. این یکی از بزرگ ترین دلایلی است که مردم احتمال قوی تری وجود دارد که ظروف استیل بخرند. این آلیاژ سیاره ما را نابود نمی کند زیرا اغلب قطعات استیل دوستدار محیط زیست اند.

5-استیل غذاها را مطابق با دمای دلخواه نگه می دارد.

اگر ظرف استیل عایق بندی یا اصطلاحاً ایزوله شده باشد، غذا را برای مدت بیشتری گرم و یا سرد نگه می دارد، از این رو این نوع ظروف جهت نگهداری غذا و نوشیدنی ها ایده آل اند. اگر شما کسی هستید که عاشق نوشیدن چای با دمای دلخواه می باشید ظروف استیل عایق شده مخصوص نگهداری مواد غذایی می تواند گزینه عالی برای تان قلمداد گردد. اکثر ظروف ایزوله شده ویژه نگهداری غذا در آشپزخانه به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که غذاها را تا شش ساعت گرم یا سرد نگه دارند.

6-استیل از نظر پاکسازی و نگهداری بسیار آسان است.

ورق استیل یک از بهداشتی ترین موادی است که به راحتی می تواند تمیز و نگهداری شود. تمیز کردن آن فوق العاده آسان است و همه آن چیزی که برای این کار نیاز دارید عبارت است از یک اسفنج و تمیز کننده همه کاره. اگر میبینید ظروف تان برق و جلای شان را از دست داده اند، فقط کافی است یک ماده جلا دهنده فوری یا پولیش به آنها بزنید. از آنجا که این مواد کم هزینه از نظر نگهداری اند، لذا جهت استفاده در آشپزخانه ها، مسافرت، بیمارستان ها و غیره ایده آل است.

7-ورق استیل در برابر خوردگی پایدار و مقاوم است.

استیل مقاوم به خوردگی است زیرا در مقابل زنگ زدگی، خوردگی عمومی، لکه برداشتن ناشی از آب تحمل زیادی دارد و مستحکم است. این امر سبب می شود این آلیاژ صرفنظر از نوع استفاده آن، در هر مکانی حتی در دماهای فوق العاده زیاد، فلزی ایده آل گردد. هنگامی که استیل ساخته می شود به آن عنصر کروم اضافه می کند که با اکسیژن موجود در هوا ترکیب و در نتیجه یک فیلم نازک در روی فلز ایجاد می گردد. لایه یا فیلم مذکور نیز هنگام آسیب دیدن، خودش را ترمیم می کند.

8-استیل به راحتی ترک بر نمی دارد و شکسته نمی شود.

این آلیاژ به عنوان یک فلز، به راحتی ترک بر نمی دارد و دچار خوردگی حفره ای نمی گردد و به همین دلیل سال های سال عمر می کند. مواد دیگر ممکن است که حین کار یا شستشوی آن ها شروع به شکست نمایند و افت کیفیت پیدا کنند. مضافاً اینکه استیل می تواند حرارت ببیند و در هیچ یک از مواد شیمیایی موجود در غذاها در مدت نگهداری در این نوع ظروف، حل یا شسته نمی شود. این موضوع سبب می گردد این ماده گزینه ای ایده آل جهت آشپزخانه یا آبدارخانه شما محسوب شود.

 

ظروف استیل

 

9-گزینه های بیشماری در دسترس هستند.

در رابطه با ورق استیل گزینه های دوام و زیبایی بی شماری وجود دارد که از میان آنها می توانید انتخاب نمایید. می توانید تنوع عظیمی از ظروف را ببینید و مطابق با نیازهای خاص تان انتخاب کنید. استیل همچنین در رنگ های مختلف در دسترس است و می تواند از چیزهایی مثل ست های سفارشی ظروف نگهداری غذا لذت ببرید. می توانید یک زمینه یا طرح خاصی را برای آشپزخانه تان انتخاب کنید یا بعضی عناصر و موارد جالب و از طریق ترکیب و اختلاط آن ها و یا هماهنگ نمودن آنها را پیاده کنید.

10-ورق استیل مقرون به صرفه است

محصولات ساخته شده از جنس استیل به لحاظ قابلیت کارکرد در درازمدت و دوام شان مقرون به صرفه اند. ممکن است این ماده را هنگام خرید در مقایسه با مواد دیگر قدری گرانتر ببینید. اما با این حال آنها آن را کاملاً و از هر جهت مقرون به صرفه در درازمدت میبینید، چرا که مجبور نخواهید بود به منظور خرید ظروف نگهداری غذا برای آشپزخانه تان مکرراً هزینه کنید. این مطلب به طور ساده یعنی برای پولتان ارزش قائل هستید.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید