فرآوری و ذخیره سازی مواد غذایی

مزایای ورق استیل در تولید و فرآوری غذا

مزایای استفاده از این آلیاژ در زمینه تهیه و فرآوری غذا باعث جهش و برتری آن مافوق مواد دیگر می شود.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

فهرست موضوعات


مقدمه

هنگامی که پای تولید غذا به میان می آید، موضوع کیفیت تنها یک آرمان بزرگ و عالی نیست، بلکه یک الزام و ضرورت مطلق است. این موضوع حقیقتی مسلم و قطعی برای موادی است که در ساخت تجهیزات و دستگاه های تولید و فرآوری مواد غذایی به کار می روند. این صنعت همانند بسیاری صنایع دیگر برای تولید محصولاتشان به سوی ورق استیل روی می آورند و بنا به یک دلیل و آن این است که مزایای استفاده از این آلیاژ در زمینه تهیه و فرآوری غذا باعث جهش و برتری آن مافوق مواد دیگر می شود.

ماندگار است.

استیل ماده ای است به طور باورنکردنی بادوام و ماندگار. در برابر خراش ها، خوردگی حفره ای و دماهای فوق العاده بالا مقاوم و غیر خورنده است. این یعنی تجهیزات بعید است دچار زنگ زدگی گردند و مهم هم نیست چه نوع مواد غذایی تولید و فرآوری می نمایید. تمام این ویژگی ها که شما را مطمئن می سازد که به زودی و در کوتاه مدت مجبور نخواهید شد دستگاه های تان را تعویض یا جایگزین نمایید.

 

ورق استیل در تولید مواذ غذایی

 

نسبت به مواد شیمیایی مقاوم است.

طبیعت مقاوم بودن آن به مواد شیمیایی اغلب باعث جذب خریداران در شمار زیادی از صنایع می شود زیرا به طور ساده این خصوصیت موجب می گردد تمیز نمودن و پاکسازی این ماده به آسانی صورت پذیرد. اما پاک کننده ها تنها مواد شیمیایی نیستند که شما میخواهید دستگاه هایتان در برابر آنها مقاومت باشند. بسیاری مواد شیمیایی در بسیاری مواد غذایی در دست تولید شما وجود دارد، از جمله غذاهای پر اسید مثل سرکه و مرکبات. این بدان معناست که با استیل می توان حوزه وسیع تری از مواد غذایی را فرآوری و تولید نمود.

 

ذخیره مواد غذایی

 

بر طعم غذاها و خوراکی ها تاثیری نمی گذارد.

با وجود تمام این ویژگی ها یعنی دوام زیاد و غیر خورندگی و ماهیت مقاوم بودن به مواد شیمیایی، یک مزیت دیگری نیز در کاربرد استیل در خطوط تولید مواد غذایی و خوراکی ها نهفته است و آن این است که این آلیاژ بر طعم غذاها تاثیری نمی گذارد. وقتی تجهیزات و دستگاه ها عاری از زنگ زدگی باشد، غذاهایتان نیز به دور از زنگ خواهد بود که این یعنی ماده غذایی سلامت و ایمنی و مزه و طعم خود را حفظ می کند.
واکنش ها و فعل و انفعالات شیمیایی بر روی فلز بر طعم غذا نیز تأثیر می گذارد لیکن این آلیاژ مانع از این اتفاق می گردد. این را هم باید اضافه کرد، این حقیقت که استنلس استیل تمیز کردنش بسیار آسان است، بدین معنا که مواد غذایی که در گذشته فرآوری شده، چنانچه آنها را در آینده مورد فرآوری قرار دهید، تغییر مزه و طعم نخواهند داد.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید