تولید قطعات مبدل حرارتی از استنلس استیل

مزایای مبدل حرارتی از جنس ورق استیل

دسته یا گروه لوله های معمول در مبدل های حرارتی و مبدل های حرارتی ویژه می توانند بدون هیچ مشکلی از جنس ورق استیل ساخته شوند.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

فهرست موضوعات


مبدل های حرارتی ساخته شده از ورق استیل

امروزه مبدل های حرارتی از مواد مختلف ساخته می شوند. انتخاب مواد صحیح و مناسب از منظر عملکرد و عمر کاری قطعاً امری تعیین کننده است. به همین دلیل می بایست از همان ابتدای کار التفات ویژه به این موضوع مبذول گردد.

 

ورق استیل در مبدل حرارتی

 

جهت ساخت مبدل های حرارتی تقاضای بسیار زیادی برای مواد وجود دارد. تنش های حرارتی ناشی از اختلافات عظیم دمایی می تواند منجر به شکست مواد گردد. تاثیرات مکانیکی نظیر لرزش ها، چکش های ضربه ای هم مثل فشار زیاد در دستگاه ها، چالش بزرگی بر سر راه مواد به کار رفته محسوب می شوند. به عنوان مثال خوردگی و رسوب های ناشی از سنگ آهک یا ته نشین ها و باقی مانده های دیگر نیز امری بحرانی و وخیم می باشند. این معضلات اگر مورد نظر و بررسی قرار نگرفته باشند، الزام های نگهداری را در مبدل های حرارتی افزایش می دهند.
از آنجا که هر مرحله از تعمیر و نگهداری همیشه هزینه بر و اغلب سبب خرابی و تعطیلی تمام یا قسمتی از کل مجموعه می گردد، لذا وقفه، فاصله و مدت تعمیر و نگهداری از آغاز کار می بایست کوتاه باشد و از موادی که قوی و مقاوم است در صورت امکان استفاده شود.

 

مبدل حرارتی و استیل

 

ورق استیل: ماده ایده آل برای ساخت مبدل های حرارتی

ورق استیل ثابت کرده که ماده ای است به طور ویژه قابل اعتماد و بادوام در این حوزه. این دستگاه ها چنانچه از ورق استیل ساخته شده باشند، به طور ویژه مقاوم به خوردگی و رسوب سنگ آهک دیگر رسوب ها و باقیمانده ها هستند و در این زمینه حداقل سنگ آهک و رسوب به وجود خواهد آمد. مبدل های حرارتی بیش از 50 سال است که از صرفاً از ورق استیل ساخته می شوند.
دسته یا گروه لوله های معمول در مبدل های حرارتی و مبدل های حرارتی ویژه می توانند بدون هیچ مشکلی از جنس ورق استیل ساخته شوند. اگر قسمت ها و قطعات مجزا به یکدیگر جوش داده شوند، هر یک از درز ها و خطوط جوش همیشه به عنوان نقطه ی ضعیف احتمالی علامت گذاری و مشخص می گردند.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید