تولید چرخ گوشت صنعتی با استنلس استیل

معرفی و بررسی چرخ گوشت صنعتی

لوازم آشپزخانه تولید شده از استنلس استیل بدلیل خواص مقاومت به خوردگی که استیل داراست در برابر اسید های غذایی دچار خوردگی نشده و همواره پاکیزه باقی می مانند.

کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان
کارخانه صنعتی تولیدی سپید ارمغان

فهرست موضوعات


مقدمه

یکی از مهم ترین و کاربردی ترین تجهیزات مورد نیاز رستوران ها، کبابی ها و بسیار از کسب و کارهای مرتبط با غذا، وسیله ای تحت عنوان چرخ گوشت صنعتی می باشد. با استفاده از این وسیله می توان حجم بسیار بالایی گوشت را چرخ و برای استفاده های بعدی آماده سازی نمود. تمام اجزای چرخ گوشت صنعتی معمولاً از استنلس استیل و ورق استیل 304 خشدار (و حتی ورق استیل براق) ساخته می شوند. این آلیاژ از نظر سلامت و بهداشت، از بالاترین استانداردهای ممکن برخوردار می باشد. این وسیله، افزایش سرعت کار و بازدهی بالای آشپزخانه های صنعتی را به دنبال خواهد داشت.

چرخ گوشت صنعتی چیست؟

هدف استفاده از این وسیله، همانطور که از نامش هم پیداست، چرخ نمودن انواع گوشت و آماده سازی آن جهت استفاده های مختلف و پخت و پز می باشد. گفته شده که این وسیله در قرن نوزدهم میلادی و توسط آشپزی آلمانی به نام کارل دریس اختراع شده است. چرخ گوشت در حال حاضر در انواع مختلف خانگی و صنعتی طبقه بندی می شود و طراحی و ساخت آن دستخوش تغییرات و پیشرفت های زیادی شده است به طوری که نسبت به مدل های قدیمی تر بسیار پرقدرت تر و ایمن تر می باشند.
چرخ گوشت صنعتی وسیله ای آشنا برای همه مان است و اغلب آن را در قصابی ها دیده ایم. گوشت در این وسیله خرد شده و به حجم های ریزتر و کوچک تر تبدیل می شود تا استفاده از آن راحت تر شود. چرخ گوشت های ابتدایی به صورت دستی کار می کردند، اما اکنون با پیشرفت فناوری، در شکل های اتوماتیک و برقی ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله معمولاً در دو گروه صنعتی و نیمه صنعتی دسته بندی می شود. 

 

چرخ گوشت استیل

 

انواع چرخ گوشت صنعتی

از جمله مدل های چرخ گوشت صنعتی می توان به انواع رومیزی، ایستاده، دارای یخچال، فاقد یخچال، چرخدار و بدون چرخ اشاره کرد. با این حال این وسیله دارای دو نوع اصلی گیربکسی و تسمه ای می باشد که به صورت رومیزی و ایستاده استفاده می شوند. با توجه به تنوع در طراحی، ایده های زیادی در خصوص تولید چرخ گوشت صنعتی وجود دارد و به همین جهت، شرکت های مختلفی اقدام به ساخت این وسیله ی کاربردی نموده اند. انعطاف در ساخت آن نیز بسیار زیاد است به طوری که متقاضیان می توانند نمونه ی دلخواه خود را بر اساس نیاز سفارش داده و پس از اندک مدتی به آن دست یابند. چرخ گوشت صنعتی رومیزی و ایستاده به نحوی طراحی شده اند تا بتوانند مقادیر بالایی گوشت را در فرصت بسیار کمی چرخ نمایند. چرخ گوشت های بزرگ با توجه به وزن بالایشان، عمدتاً در قالب ایستاده کاربرد دارند، این در حالی است که انواع کوچک تر آن از تواناییِ استفاده به صورت رومیزی برخوردارند. در چرخ گوشت های تسمه ای، وظیفه ی تسمه انتقال انرژی بین موتور و قطعات داخلی آن می باشد. از جمله قابلیت های این مدل، این است که در سریع ترین زمان ممکن مواد غذایی آب دار (مثلاً سیب زمینی و پیاز) را به شکل جداگانه یا همراه با گوشت چرخ می کند. این موضوع آسیبی به قطعات داخلی وارد نمی کند زیرا تسمه ی مذکور پلاستیکی است و با آب این مواد وارد واکنش نمی شود. از طرفی، در چرخ گوشت گیربکسی، برای انتقال نیرو از موتور به قطعات خرد کن، از چرخ دنده و گیربکس استفاده می شود. این طراحی موجب می گردد تا دستگاه با حداکثر توان عملیات چرخ کردن را انجام دهد. یکی از ویژگی های منفی این مدل، ورود آب سیب زمینی یا پیاز به چرخ دنده و گیربکس و پاک شدن روغن موجود در آنها می باشد. پاک شدن روغن باعث می شود عملکرد دستگاه پایین آمده و در نتیجه خراب شود.

نکات مهم در خصوص چرخ گوشت صنعتی

از جمله ی مواردی که برای حفظ امنیت این وسیله باید رعایت گردد، برخورداری از گلویی بلند و باریک می باشد. نکته بعدی، بکارگیری آلیاژ مناسب در ساخت آن است تا حین برخورد مستقیم گوشت با آن، آلودگی ایجاد نشود و جنبه های بهداشتی دستگاه رعایت گردد. مثلاً استفاده از ورق استیل 304 (ورق استیل براق) در ساخت اجزا و قطعات مختلف چرخ گوشت صنعتی می تواند یکی از گزینه ها محسوب شود. نکته مهم دیگر، قدرت موتور و میزان راندمان آن می باشد. اندازه تیغه نیز از دیگر مواردی است که باید به آن دقت فراوانی کرد.

 

چرخ گوشت استیل

 

قیمت چرخ گوشت صنعتی

قیمت چرخ گوشت صنعتی، همچون بسیاری از وسایل و تجهیزات دیگر، از مقادیر ثابتی برخوردار نیست و تعیین آن وابسته به عوامل متعددی است. از جمله ی این عوامل می توان به برند، قدرت موتور، مدل دستگاه و قطعات و آلیاژهای مورد استفاده اشاره نمود. به عنوان مثال قیمت ورق استیل 304 بکار رفته در ساخت اجزای این وسیله عاملی تاثیرگذار محسوب می شود. قیمت ورق استیل 304 نیز خود با توجه به نوسانات بازار، دچار تغییرات مداوم می شود که همین موضوع تاثیر زیادی بر تعیین قیمت چرخ گوشت های صنعتی خواهد داشت.
 


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
تماس بگیرید